Små enkla snabblån - när det behövs

Ny kund? Ansök om ett snabblån på 25000 kr idag!

Ansök om ditt lan

FAQ / Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna vår kundtjänst brukar få. Om du inte hittar svaret på det du undrar kontakta oss gärna så hjälper vi dig. Om du vill ansöka om ett snabblån hänvisar vi till startsidan.

Vad krävs det för att bli beviljad ett snabblån?

För att bli beviljad ett snabblån från oss behöver du:

  • Vara minst 20 år gammal
  • Varit folkbokförd i Sverige i tre år.
  • Vara fri från betalningsanmärkningar
  • Ha en taxerad inkomst på 150 000 kr före skatt.
  • Inte ha några pågående lån hos oss.

Utöver detta genomför vi en sedvanlig kreditprövning.

Vilket lånebelopp kan jag bli beviljad?

Som förstagångskund kan du ansöka om lån från 1 000 kr upp till 25 000 kr. Som återkommande kund kan du ansöka om upp till 40 000 kr.

Hur säkert är det att ta ett snabblån?

Snabbfinans hemsida är VeriSign-certifierad / Norton Secured (256-bitars kryptering SSL) vilket garanterar en mycket hög säkerhet. Läs mer om SSL-certifikat på Symantecs hemsida.

Hur identifierar man sig?

I ansökan identifierar du dig antingen med hjälp av Instantor (bankinloggning), eller genom att du har personkonto hos Nordea. Du kan även identifiera dig med hjälp av en verifikationskod.

Var hämtar ni era kreditupplysningar?

Snabbfinans tar kreditupplysningar hos Bisnode Kredit AB.

Var hittar jag lånevillkoren?

Lånevillkoren finner du under fliken Villkor på vår hemsida.

Hur ansöker jag om ett snabblån?

På startsidan fyller du enkelt i vårt ansökningsformulär. Så fort du slutfört ansökan är det bara att vänta på ett besked via SMS och mail.

När är pengarna på mitt konto?

SEB:

Vi har direktutbetalning till SEB.

Övriga banker:

För övriga banker är pengarna på ditt konto samma dag under förutsättningen att din ansökan blir beviljad före 13:30 under vardagar. Om ansökan beviljas efter 13:30 är pengarna dig tillhanda under förmiddagen nästkommande bankdag.

Hur får jag min faktura?

I samband med att ditt snabblån har betalats ut skickar vi ut en faktura till den mailadress som du angivit i ansökan.

Varför har jag inte fått min faktura?

Om du av någon anledning inte har fått din faktura, maila oss på info@snabbfinans.se så skickar vi ut en ny faktura direkt.

Hur betalar jag?

På din faktura finner du ett fakturanummer som du anger som referens i betalningen. Vårt Bankgiro är 5355-3954.

Vad kostar det att ta ett snabblån?

Att ansöka om ett snabblån hos Snabbfinans är helt kostnadsfritt. Kostnaderna för att låna får du fram genom att fylla i önskat lånebelopp och antal kreditdagar på vår startsida.

Hur mycket kan jag låna som återkommande kund?

Kreditlimiten är individuell. Genom att fylla i ditt personnummer och önskade kreditdagar i fältet på startsidan kan du se hur mycket du kan låna.

Jag vill spärra mig från framtida lån. Hur gör jag?

Skicka in ditt namn och personnummer till info@snabbfinans.se där du meddelar att du önskar att bli spärrad från vår tjänst. Om du vill spärra någon annan person behöver vi en fullmakt.

När får jag besked om min ansökan har blivit godkänd?

Under vardagar mellan 08-18 får du besked via SMS eller mail inom högst en timme. Ansöker du under helgen får du besked under nästkommande vardag inom en timme.

Varför blev inte mitt snabblån beviljat?

De vanligaste anledningarna till att din ansökan om snabblån inte har blivit beviljad är:

  • Du uppfyller inte kraven för en sedvanlig kreditprövning.
  • Du har ett pågående lån hos oss.
  • Din inkomst har inte blivit verifierad.
  • Din identitet har inte blivit verifierad.

Mer information om hur du ansöker om ett snabblån hittar under Instruktioner.

Personnummer
Mobilnummer



360 dagar

Lånekostnad ,
Totalt att betala tillbaka:
Månadskostnad: